Sunday, June 26, 2011

Warkah Hati


Kalau ada sinar di ufuk itu untuk ku..
Aku harus bersyukur ke hadrat mu..
Dengan itu aku bersujud kepada mu ya rab..
Lindungilah diri ku dibawah rahman dan rahim mu..
Aku akan meneruskan hidup ini dengan redha mu...
Bagilah aku hidayah mu buat berterusan mentaati perintah mu..
Jadilah aku insan yg mulia disisi hamba mu..
Rindukan aku pada syurga mu..
Cintakanlah aku pada syariat mu..
Lapangkan nafas ku pada kalam mu..
Sucikan hati pada sifat yang noda...
Dan hindarilah diri ku dari pancaroba duniawi..
Kasihkan aku dengan kuasa mu ya rabb..
Rapati diri ini dengan ilmu yang bermanfaat..
Kurniakan aku sifat yang menyenangkan makhluk alam sementera..
Bagilah aku ruang utk melepaskan sengsara duniawi ini..

No comments:

Post a Comment

Kuasa Maaf - "Saya Minta Maaf"

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ Pernah baca tak petikan ni, "...