Friday, May 25, 2012

Rintihan Seorang Hamba

Bila aku rindu -->  Aku akan rindu pada Mu

Bila aku sunyi --> Aku akan dekat dengan Mu

Bila aku marah --> Aku akan beristighfar nama Mu

Bila aku sakit --> Aku akan memohon kesembuhan pada Mu

Bila aku gelisah --> Aku akan membaca kalam Mu

Bila aku kecewa --> Aku akan mengingati Mu

Bila aku berdosa --> Aku akan memohon keampunan dari Mu

Bila aku gembira --> Aku akan bersyukur pada Mu

Bila aku lapang --> Aku akan sentiasa menyebut nama Mu

Bila aku senang --> Aku gembira kerana Engkau sentiasa berada di sisi hamba Mu...


Semuanya aku lakukan dengan mengingati Mu Ya Allah....
Tanpa Mu akulah hamba yang malang..
Kerana Engkau pemilik nyawa dan roh ku...
Selagi aku bersama Mu,
semuanya akan berjalan dengan lancar..

No comments:

Post a Comment

Kuasa Maaf - "Saya Minta Maaf"

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ Pernah baca tak petikan ni, "...