Friday, August 16, 2013

Grab the shine star for my future

Assalamua'alaikum.. Bismillahirahmanirahim..

How to start for this time yea.. Ok, maybe this a short entry but i don't know, perhaps more ideas come when i write this time.. First of all, i was quit my job as reporter at Bernama.. Second, i'll further my study at UKM in Master of Comm Management.. Alhamdulillah..Allah permudahkan urusan saya dalam membuat keputusan hidup.. 

Mungkin bila saat akhir hendak melepaskan pekerjaan itu, macam-macam fikir.. Rasa menyesal pun ada..But once i made the decision, I should go ahead without looking back.. That my word in taking risk make a decision in life.. Rezeki Allah ada di mana-mana. Jangan risau.. As my housemate (K.Zue) said; Masa mula-mula buat keputusan rasa excited sangat, tapi bila sudah dekat dengan apa yang bakal kita lalui rasa menyesal itu akan hadir. Untuk terima yang lebih baik kita kena lepaskan yang kita ada sekarang. 

Alhamdulillah, dalam pejam celik, pejam celik sudah 2 tahun rupanya diri ini menceburi dunia kewartawanan.. When i come to the journalism world, i told to myself that i'll be a journalist for 2 year only. Now it a time to me, to grab my others dreams. Get the master before 29 year. Semoga Allah permudahkan urusan tersebut.. 

"Allahumma Yassir Wala Tu'assir. Rabbi Tammim Bilkhoir. Birohmatikaya Arhamarrohimin."
Maksudnya: "Ya Allah Permudahkanlah Jangan Dipersulitankan dan Kau akhirkanlah dgn Kebaikan."

Semoga Allah memudahkan segala urusan kita pada keesokan hari dan hari-hari yang seterusnya serta menjadikan kita hamba-Nya yang sentiasa bersyukur dan bermuhasabah.. 

Antara doa orang mukmin yang mahukan urusan hidup dipermudahkan oleh-Nya.. Bukan hanya ketika susah saja kita kena ingat DIA untuk berdoa tapi selagi hembusan nafas yang dipinjamkan oleh-Nya kita harus berterus berdoa. 

Sepanjang 2 tahun dalam dunia yang penuh mencabar bagi seorang muslimah untuk bertahan dan berhadapan dengan segala pancaroba dan dugaan, mungkin ada sumbangnya dalam melangkah. Semoga Allah ampunkan kekhilafan tersebut. 

Astaghfirullah robbal baroya
Astaghfirullah minal khotoya (2x)

Robbi zidni i`lman nafia`
Wawafiqni a`malan maqbula
Wahabli rizqon wasia`
Watub a`laina taubatan nasukha (2x)

Astaghfirullah robbal baroya
Astaghfirullah minal khotoya

Walihaza sirri adu` fi yasari wa a`sari
Ana a`bdun soro faqri inna faqri waddhirori
Inna faqri waddhirori

Astaghfirullah robbal baroya
Astaghfirullah minal khotoya

Walkafani i`lmu robbi
Bil suali wakhtiyari
Ya Ilahi wa maliki
Anta ta`lam kaifa khali (2x)

Astaghfirullah robbal baraya
Astaghfirullah minal khotoya..





No comments:

Post a Comment

Kuasa Maaf - "Saya Minta Maaf"

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ Pernah baca tak petikan ni, "...